Home Recepten Gerechten met fruit Witlofschuitjes met appel en mierikswortelcrème

Witlofschuitjes met appel en mierikswortelcrème

0
Witlofschuitjes met appel en mierikswortelcrème

Appels kun je oogsten vanaf juli tot oktober. Gekoeld blijven ze wel een halfjaar goed. Het oogstseizoen van peren ligt in augustus/september. Rijpe peren moeten eigenlijk binnen een tot twee dagen opgegeten of verwerkt worden.

Recept Afdrukken
Witlofschuitjes met appel en mierikswortelcrème
Instructies
  1. Meng de crème fraîche met de mierikswortel en breng op smaak met zout en peper.
  2. Schil de appel en snijd samen met de biet in kleine blokjes.
  3. Snijd de kontjes van de witlof eraf, zodat de blaadjes loskomen.
  4. Vul elk blaadje met een flinke theelepel mierikswortelcrème, appel, biet en brokkel hier de blauwe kaas over.
  5. Hak de pecannoten grof en strooi over de witlofschuitjes samen met de tuinkers.
  6. Maak af met een flinke scheut extra vierge olijfolie.
Notities

Heb je tijd? Kook dan zelf je bietjes. Dat is zoveel lekkerder. Zomerbietjes zijn met een klein halfuurtje gaar, de winterbieten – die meestal forser zijn – hebben al gauw anderhalf uur nodig.

¡kook!

NIEUW! ¡kook!, hét kookboek dat kennis over de werking van voeding en voedingsstoffen verbindt met het enige wat ertoe doet: lekker!

Bestel direct in onze webshop »

Recept, styling en fotografie door:
logo_ztrdg

Zo lekker is ZTRDG! Voor gezondNU zal de zaterdag nooit meer hetzelfde zijn sinds we ZTRDG ontmoetten: een inspirerend online platform waar heerlijke recepten staan én waar je de betere culinaire adresjes vindt voor eerlijke, bijzondere en vaak biologische ingrediënten. ZTRDG slaagt erin om alles wat gezond is zo klaar te maken dat je maag ervan begint te rammelen.

Kijk op ztrdg.nl »

Vorig artikel Perenpizza met mozzarella en pijnboompitten
Volgend artikel Soufflé met kaas en waterkerssalade
Avatar
Wij denken in food. Op gevoel, ervaring én intuïtie. We willen merken in food laten schitteren door zichzelf te laten zijn. Samen werken we keihard om de visualisering en kwaliteit van food content beter te maken door voor elk merk een eigen identiteit te ontwikkelen. Creating Culinary ID noemen we dat. Een visuele identiteit waarmee we inspireren en verwonderen. Meer samenwerken, meer disciplines en ervaren en jong talent onder één dak. Voor fotografie, film, animaties, en receptontwikkeling. Of het nou packaging beelden zijn, een campagne, (video)content voor je website of social media. Met ons team van fotografen, foodstylisten, beeldbewerkers en producers helpen we je graag jouw identiteit te vinden. <a href="http://twentyten.nl/">Kijk op TwentyTen.nl »</a>