Home Recepten Boter, olie en vet Kokoscurry met zalm

Kokoscurry met zalm

0
Kokoscurry met zalm

Haring, ansjovis, sardine, sprot, makreel, zalm en tonijn behoren tot de vette vissen.

Recept Afdrukken
Kokoscurry met zalm
Maaltijd Hoofdgerecht
Kook Tijd 30 minuten
Porties
personen
Maaltijd Hoofdgerecht
Kook Tijd 30 minuten
Porties
personen
Instructies
  1. Snijd de paksoi in grove repen en houd het bladgroen apart.
  2. Dop de peultjes.
  3. Snijd de grote peulen een keer door.
  4. De lente-ui mag in stukken van zo’n drie centimeter.
  5. De zalm gaat in blokjes.
  6. Kook de rijst volgens aanwijzingen op de verpakking gaar.
  7. Verhit een grote pan of wok op middelhoog vuur, doe de olie in de pan en fruit de currypasta.
  8. Voeg de peultjes en het witte gedeelte van de paksoi toe.
  9. Giet de kokosmelk erbij en roer door.
  10. Breng het tegen de kook aan en laat het even sudderen.
  11. Voeg de zalmblokjes en wat paksoibladgroen toe, schep voorzichtig om en laat deze in vier minuten gaar worden.
  12. Serveer de rijst met de curry en garneer met limoen en koriander.
  13. Aan tafel!
Notities

¡kook!

NIEUW! ¡kook!, hét kookboek dat kennis over de werking van voeding en voedingsstoffen verbindt met het enige wat ertoe doet: lekker!

Bestel direct in onze webshop »

Twentyten

Food spreekt voor zich. Althans, als je het goed doet. Dat gaat altijd over lekker, en over beeld van topkwaliteit. Hoe ziet het er het allerlekkerst uit? Twentyten denkt in food en vaart daarbij op gevoel, ervaring én intuïtie. Twentyten willen merken in food laten schitteren door zichzelf te laten zijn, voor elk merk een eigen identiteit te ontwikkelen. Een visuele identiteit waarmee we met ons team van fotografen, foodstylisten, beeldbewerkers en producers inspireren en verwonderen.

Vorig artikel Groene salade met avocadodressing
Volgend artikel Gevuld brood met geitenkaas
Avatar
Wij denken in food. Op gevoel, ervaring én intuïtie. We willen merken in food laten schitteren door zichzelf te laten zijn. Samen werken we keihard om de visualisering en kwaliteit van food content beter te maken door voor elk merk een eigen identiteit te ontwikkelen. Creating Culinary ID noemen we dat. Een visuele identiteit waarmee we inspireren en verwonderen. Meer samenwerken, meer disciplines en ervaren en jong talent onder één dak. Voor fotografie, film, animaties, en receptontwikkeling. Of het nou packaging beelden zijn, een campagne, (video)content voor je website of social media. Met ons team van fotografen, foodstylisten, beeldbewerkers en producers helpen we je graag jouw identiteit te vinden. <a href="http://twentyten.nl/">Kijk op TwentyTen.nl »</a>