Home Recepten Brood en granen Kipburgers met komkommer, waterkers en piccalilly

Kipburgers met komkommer, waterkers en piccalilly

0
Kipburgers met komkommer, waterkers en piccalilly

Je kunt deze burger nog gezonder maken door extra groente op te scheppen

Recept Afdrukken
Kipburgers met komkommer, waterkers en piccalilly
Maaltijd Hoofdgerecht, Lunch
Kook Tijd 25 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Voor de kipburger:
Voor de dressing:
Voor de topping:
Maaltijd Hoofdgerecht, Lunch
Kook Tijd 25 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Voor de kipburger:
Voor de dressing:
Voor de topping:
Instructies
  1. Hak de kip grof in een keukenmachine.
  2. Snijd de sjalot klein, snipper de bieslook en pers de knoflook uit.
  3. Vermeng deze met de kip en alle overige ingrediënten in een kom.
  4. Kneed dit goed door elkaar en vorm er daarna vier burgers van.
  5. Meng voor de dressing alle ingrediënten in een kom.
  6. Was de groente.
  7. Snijd de komkommer en de radijs in plakjes.
  8. Bak de burgers in vijf minuten om en om goudbruin en gaar.
  9. Snijd de broodjes open.
  10. Verdeel de groente en de burgers.
  11. Extra lekker met een beetje dressing.
Notities

¡kook!

NIEUW! ¡kook!, hét kookboek dat kennis over de werking van voeding en voedingsstoffen verbindt met het enige wat ertoe doet: lekker!

Bestel direct in onze webshop »

Twentyten

Food spreekt voor zich. Althans, als je het goed doet. Dat gaat altijd over lekker, en over beeld van topkwaliteit. Hoe ziet het er het allerlekkerst uit? Twentyten denkt in food en vaart daarbij op gevoel, ervaring én intuïtie. Twentyten willen merken in food laten schitteren door zichzelf te laten zijn, voor elk merk een eigen identiteit te ontwikkelen.
Een visuele identiteit waarmee we met ons team van fotografen, foodstylisten, beeldbewerkers en producers inspireren en verwonderen.

Vorig artikel Ja, roomboter op je brood moet!
Volgend artikel Broodloze burger van bloemkool en linzen
Avatar
Wij denken in food. Op gevoel, ervaring én intuïtie. We willen merken in food laten schitteren door zichzelf te laten zijn. Samen werken we keihard om de visualisering en kwaliteit van food content beter te maken door voor elk merk een eigen identiteit te ontwikkelen. Creating Culinary ID noemen we dat. Een visuele identiteit waarmee we inspireren en verwonderen. Meer samenwerken, meer disciplines en ervaren en jong talent onder één dak. Voor fotografie, film, animaties, en receptontwikkeling. Of het nou packaging beelden zijn, een campagne, (video)content voor je website of social media. Met ons team van fotografen, foodstylisten, beeldbewerkers en producers helpen we je graag jouw identiteit te vinden. <a href="http://twentyten.nl/">Kijk op TwentyTen.nl »</a>