Home Recepten Gerechten met fruit Kip op een bedje van boekweit

Kip op een bedje van boekweit

0
Kip op een bedje van boekweit
Recept Afdrukken
Kip op een bedje van boekweit
Boekweit heeft een mooie nootachtige smaak en bevat magnesium. Het kalmeert, dus is het goed anti-stresseten!
Maaltijd Hoofdgerecht
Passieve Tijd 40 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Maaltijd Hoofdgerecht
Passieve Tijd 40 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Instructies
  1. Verwarm de oven voor op 200°C.
  2. Pak een bakblik en bekleed deze met bakpapier.
  3. Snijd de wortelen in schijfjes en de limoen in plakjes.
  4. Leg ze op de bakplaat.
  5. Bestrooi ze met olijfolie, zout en peper.
  6. Rooster de wortelen en de limoen een kwartiertje in de oven.
  7. Kook de boekweitzaadjes in water met groentebouillon volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
  8. Breng nu een pan met water aan de kook voor de snijbonen.
  9. Maak ze schoon en snijd ze in dunne repen voor ze de pan in gaan.
  10. In een kleine vijf minuten moeten de snijbonen gaar zijn.
  11. Bak intussen de kipfilets in een beetje boter.
  12. Haal ze na zo'n twaalf minuten uit de pan, waar je dan meteen de oesterzwammen enkele minuten in bakt.
  13. Schep de wortelen en snijbonen door elkaar.
  14. Serveer de groenten met boekweit, kipfilet en oesterzwammen.
Notities

¡kook!

NIEUW! ¡kook!, hét kookboek dat kennis over de werking van voeding en voedingsstoffen verbindt met het enige wat ertoe doet: lekker!

Bestel direct in onze webshop »

Twentyten

Food spreekt voor zich. Althans, als je het goed doet. Dat gaat altijd over lekker, en over beeld van topkwaliteit. Hoe ziet het er het allerlekkerst uit? Twentyten denkt in food en vaart daarbij op gevoel, ervaring én intuïtie. Twentyten willen merken in food laten schitteren door zichzelf te laten zijn, voor elk merk een eigen identiteit te ontwikkelen.
Een visuele identiteit waarmee we met ons team van fotografen, foodstylisten, beeldbewerkers en producers inspireren en verwonderen.

Vorig artikel Voorjaarssalade met raapstelen
Volgend artikel Wat is het verschil tussen oplosbare en onoplosbare vezels?
Avatar
Wij denken in food. Op gevoel, ervaring én intuïtie. We willen merken in food laten schitteren door zichzelf te laten zijn. Samen werken we keihard om de visualisering en kwaliteit van food content beter te maken door voor elk merk een eigen identiteit te ontwikkelen. Creating Culinary ID noemen we dat. Een visuele identiteit waarmee we inspireren en verwonderen. Meer samenwerken, meer disciplines en ervaren en jong talent onder één dak. Voor fotografie, film, animaties, en receptontwikkeling. Of het nou packaging beelden zijn, een campagne, (video)content voor je website of social media. Met ons team van fotografen, foodstylisten, beeldbewerkers en producers helpen we je graag jouw identiteit te vinden. <a href="http://twentyten.nl/">Kijk op TwentyTen.nl »</a>