Home Recepten Gerechten met vlees Hollandse haantjes gestoofd in bier

Hollandse haantjes gestoofd in bier

0
Hollandse haantjes gestoofd in bier

Duurzaam? Eet niet de kip, maar de haan

Recept Afdrukken
Hollandse haantjes gestoofd in bier
Maaltijd Hoofdgerecht
Passieve Tijd 90 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Maaltijd Hoofdgerecht
Passieve Tijd 90 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Instructies
  1. Snijd de haantjes (of kip) in delen, bestrooi ze licht met zout, peper en bloem.
  2. Bak het vlees en de zilveruitjes in de boter aan alle kanten bruin.
  3. Kneus de knoflook en voeg in zijn geheel toe, net als de laurier en tijm.
  4. Doe alles in een stoofpan en blus af met het bier en de bouillon.
  5. Breng aan de kook en laat het op laag vuur een uurtje sudderen.
  6. Haal na 45 minuten het deksel van de pan, zodat de jus het laatste kwartier wat kan indikken.
  7. Bak dan ook meteen de paddenstoelen kort in wat olie in een koekenpan en voeg ze toe aan de haantjes, zodat ze nog een kwartier mee kunnen koken.
  8. Bak in een droge koekenpan het ontbijtspek knapperig uit en verkruimel dit voor het serveren over het gerecht.
Notities

¡kook!

NIEUW! ¡kook!, hét kookboek dat kennis over de werking van voeding en voedingsstoffen verbindt met het enige wat ertoe doet: lekker!

Bestel direct in onze webshop »

Twentyten

Food spreekt voor zich. Althans, als je het goed doet. Dat gaat altijd over lekker, en over beeld van topkwaliteit. Hoe ziet het er het allerlekkerst uit? Twentyten denkt in food en vaart daarbij op gevoel, ervaring én intuïtie. Twentyten willen merken in food laten schitteren door zichzelf te laten zijn, voor elk merk een eigen identiteit te ontwikkelen.
Een visuele identiteit waarmee we met ons team van fotografen, foodstylisten, beeldbewerkers en producers inspireren en verwonderen.

Vorig artikel Courgettekoekjes met ansjovis
Volgend artikel Scholfilet met gele biet en krielaardappelen
Avatar
Wij denken in food. Op gevoel, ervaring én intuïtie. We willen merken in food laten schitteren door zichzelf te laten zijn. Samen werken we keihard om de visualisering en kwaliteit van food content beter te maken door voor elk merk een eigen identiteit te ontwikkelen. Creating Culinary ID noemen we dat. Een visuele identiteit waarmee we inspireren en verwonderen. Meer samenwerken, meer disciplines en ervaren en jong talent onder één dak. Voor fotografie, film, animaties, en receptontwikkeling. Of het nou packaging beelden zijn, een campagne, (video)content voor je website of social media. Met ons team van fotografen, foodstylisten, beeldbewerkers en producers helpen we je graag jouw identiteit te vinden. <a href="http://twentyten.nl/">Kijk op TwentyTen.nl »</a>