Home Recepten Geroosterde bietjes met knolselderijpuree

Geroosterde bietjes met knolselderijpuree

0
Geroosterde bietjes met knolselderijpuree

Hier steel jij de show mee!

Recept Afdrukken
Geroosterde bietjes met knolselderijpuree
Maaltijd Hoofdgerecht
Kook Tijd 25
Passieve Tijd 60
Porties
personen
Maaltijd Hoofdgerecht
Kook Tijd 25
Passieve Tijd 60
Porties
personen
Instructies
  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Was de bietjes en maak ze goed schoon.
  3. Verdeel de bietjes over een bakplaat en besprenkel met de honing, appelazijn, olijfolie, peper en zout.
  4. Snijd de bol knoflook doormidden en leg tussen de bietjes op de bakplaat.
  5. Dek de bakplaat af met aluminiumfolie.
  6. Plaats in de oven voor 45 minuten.
  7. Maak de knolselderij schoon en snijd in blokjes.
  8. Kook de knolselderij samen met het bouillonblokje en de laurier in ongeveer vijftien minuten gaar.
  9. Giet de knolselderij af en stamp hem fijn.
  10. Breng de puree op smaak met de peterselie, peper en zout.
  11. Verdeel de puree en bietjes over de borden.
Notities

¡kook!

NIEUW! ¡kook!, hét kookboek dat kennis over de werking van voeding en voedingsstoffen verbindt met het enige wat ertoe doet: lekker!

Bestel direct in onze webshop »

Twentyten

Food spreekt voor zich. Althans, als je het goed doet. Dat gaat altijd over lekker, en over beeld van topkwaliteit. Hoe ziet het er het allerlekkerst uit? Twentyten denkt in food en vaart daarbij op gevoel, ervaring én intuïtie. Twentyten willen merken in food laten schitteren door zichzelf te laten zijn, voor elk merk een eigen identiteit te ontwikkelen. Een visuele identiteit waarmee we met ons team van fotografen, foodstylisten, beeldbewerkers en producers inspireren en verwonderen.

Vorig artikel Dit verandert je kijk op groenten voor altijd
Volgend artikel Groentequiche van biet en boerenkool
Avatar
Wij denken in food. Op gevoel, ervaring én intuïtie. We willen merken in food laten schitteren door zichzelf te laten zijn. Samen werken we keihard om de visualisering en kwaliteit van food content beter te maken door voor elk merk een eigen identiteit te ontwikkelen. Creating Culinary ID noemen we dat. Een visuele identiteit waarmee we inspireren en verwonderen. Meer samenwerken, meer disciplines en ervaren en jong talent onder één dak. Voor fotografie, film, animaties, en receptontwikkeling. Of het nou packaging beelden zijn, een campagne, (video)content voor je website of social media. Met ons team van fotografen, foodstylisten, beeldbewerkers en producers helpen we je graag jouw identiteit te vinden. <a href="http://twentyten.nl/">Kijk op TwentyTen.nl »</a>